wtorek, 17 lutego 2015

DIY - Babeczkowe kule do kąpieli!

Hey! Na moim blogu, ani razu nie pojawił się jeszcze post typu DIY. Jako, że kocham oglądać i tworzyć rzeczy własnoręcznie to dzisiaj pokażę Wam jak zrobić kule do kąpieli wyglądające jak babeczki. Ciekawi?


Chcę zaznaczyć, że pierwsze kule robiłam z pomocą tego filmu --> KLIK. Później odrobinę pozmieniałam dodatki i możliwość wykonania, ale oklaski należą się tej wspaniałej pani, która pokazała mi jak to zrobić.

Na wstępie chcę zaznaczyć, że kule nie są szkodliwe dla skóry. Ja mam skórę skłonną do alergii i podrażnień, a po używaniu ich, wszystko było w porządku. Dodatkowo moja mama, siostra oraz kilka przyjaciółek również ich wypróbowały. 


      Składniki na 4 kule:



     - 3 paczki sody oczyszczonej (3x80g)
          - 3 paczki kwasku cytrynowego (3x20g)



 - Łyżka skrobi ziemniaczanej (aby kule utrzymywały się na powierzchni wody, a nie opadały na dno, jeśli tego nie macie, to możecie ją pominąć)



- Barwnik spożywczy (ja akurat wybrałam ten w żelu)




Oliwa z oliwek (może być też zwykły olej)




Zapach (aromat do ciast, odrobina perfum lub żelu pod prysznic)



Posypka do ciastek (opcjonalnie)



- Papierowe foremki do babeczek


Sposób przygotowania:

1. Sodę oczyszczoną, kwasek cytrynowy i skrobię ziemniaczaną wsyp do miski. Następnie wszystko dokładnie wymieszaj. 

2. Wlej do miski olej (ok. 1/3 kieliszka) i dokładnie wszystko wymieszaj, aby grudki z oliwy zniknęły. (Mieszanka powinna mieć konsystencje mokrego piasku)

3. Dodaj zapach (aromat, żel pod prysznic lub perfum). Dodajcie go tyle, ile chcecie. Jeśli chcecie żeby kule miały bardziej intensywny zapach to dodajcie swojego aromatu odrobinę więcej.

4. Do osobnej miski odsyp ok. 1/3 mieszanki


5. Do większej części dodaj barwnik i rozmieszaj go tak dokładnie, aby masa miała jednolity kolor. Z barwnikiem jest ta sama sprawa co z zapachem. Musicie zdecydować czy wolicie bardziej intensywny kolor, czy trochę delikatniejszy.


6. Dokładnie uklepując, nałóż mieszankę z barwnikiem do foremek. Jeśli zrobicie to niedokładnie to całość po wyciągnięciu z foremki może Wam się rozpaść.


7. Na górę wklep białą, masę z drugiej miski.



8. Wszystko posyp posypką do ciastek.


9. Odłóż kule w spokojne miejsce na ok. 2 dni tak, by zrobiły się twarde.

10. Przed użyciem ściągnij papierową foremkę i wrzuć kulę do wody. Miłej kąpieli!


Sądzę, że takie babeczkowe kule są świetnym pomysłem na prezent, więc niedługo zrobię dla Was post z moimi propozycjami zapakowania ich jako podarunek dla bliskich :)

Dajcie znać czy spróbujecie zrobić je sami!

Hey!

41 komentarzy:

  1. Cudowne <3
    świetny post, przyjemnie się czyta :)
    zapraszam do mnie, jeśli spodoba Ci się mój blog zaobserwuj, na pewno się odwdzięczę ;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie wszystko wygląda ;)
    Obserwuję :) Zajrzyj do mnie.
    http://takitaamja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie to wygląda, niestety nie skorzystam z tego pomysłu, bo nigdy nie udają mi się własnoręcznie robione rzeczy, ale na pewno komuś to polecę. :)
    berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie widziałam własnoręcznie robionych kul do kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! genialna jesteś :-) nie wpadłabym na taki pomysł :-) buziaki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. w życiu nie wpadłabym na taki pomysł, ale muszę przyznać, że jest genialny :D Bardzo fajny blog, z chęcią zaobserwuję :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    kalkosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha, coś świetnego! Chyba sobie takie zrobię :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie, zaobserwuj jeśli ci się spodoba :)
    zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super, skąd ty to wiesz ?
    Jeszcze te zdjęcia dopełniają posta. ;)
    Bardzo mi się podoba ;3 Super i mam taki sam barwnik ja ty. Niebieski i żółty.
    ZAPRASZAM coolcookkate.blogspot.com
    Może obs za obs? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. miło się czyta takie DIY :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    cuane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post, fajnie piszesz:)
    wiktoriamyworld.blogspot.com

    -Wiki

    OdpowiedzUsuń
  11. widziałam już kiedys taki przpis i jest on mega fajny
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne DIY! Nigdy przedtem nie widziałam takiego pomysłu! :D

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  13. Diy jest świetny! Muszę przyznać, że jestem tutaj pierwszy raz po przeczytaniu posta jestem bardzo mile zaskoczona. Masz naprawdę świetny styl pisania, a na dodatek robisz śliczne zdjęcia. Dlatego postanowiłam zaobserwować i być na bieżąco z Twoimi nowymi postami!:)
    www.niekontrolowanee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł, nie wpadłabym na coś takiego. Niestety nie mam wanny tylko prysznic, ale faktycznie, to dobry pomysł na prezent. Więcej takich postów ;)

    niutta.blogsspot.com
    -Niuta.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzieki za tego posta na pewno to wykorzystam
    http://szalone-trybutki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejkuu, jeszcze o takim nie słyszałam ;o haha :D
    Świetny pomysł!
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  17. jeszcze nie słyszałam o takim czymś, bardzo pomysłowe. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow. DYI uwielbiam, ale nigdy nie robiłam nic do kąpieli. Chętnie wypróbuję :-)
    Pozdrawiam i zapraszam
    Japingwinek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DIY * mój tablet kocha mnie "poprawiać" :- D

      Usuń
  19. Ciekawy post! Niedawno też zrobiłam podobno kapsułki :)
    Zapraszam na mojego bloga, zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba, a na pewno się odwdzięczę ;)
    Ciepło pozdrawiam i życzę miłego dnia!

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Widziałam takie kulki wiele razy w drogerii. Nie miałam bladego pojęcia że można zrobić je samodzielnie w domu.
    Post moim zdaniem jest bardzo przydatny :) Rób więcej takich

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Z chęcią zjadłabym teraz coś słodkiego :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawe te kule do kąpieli. :) Jeszcze nie spotkałam się z takim DIY :)

    natalyy-blog.blogspot.com ♥ KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Wolałabym zjeść babeczki, zamiast się z nimi kąpać, haha :)

    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam kiedyś, ale inny przepis miałam.

    Teraz lubię robić olejki do kąpieli (i do masażu, do włosów) i komponować ich zapachy. :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł, nigdy takich nie robiłam :)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajny pomysł, z chęcią wypróbuję je zrobić:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie, lubię takie DIY, na pewno zrobię je za jakiś czas :)

    Zapraszam :)
    polgia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny przepis :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/02/have-you-got-any-ideas_65.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny pomysł! Musiałabym zrobić sobie takie babeczki ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  30. ale fajny pomysl napewno wyprobuje :)

    Jak bedziesz miala czas tu jest link do mojego bloga. Mieszkam w Irelandii wiec pszepraszam za bledy ortograficzne :) http://the-watermelon-club.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny pomysł! Postaram się to kiedyś wypróbować!

    Nasz blog - ZAPRASZAMY!


    OdpowiedzUsuń
  32. Jakie słodkie ;) Muszę wypróbować :)


    Dziękuję za twój miły komentarz i zapraszam na nowi wpis, jeśli tylko masz chwilkę:BLOG-KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Super :D Uwielbiam posty DIY. Zrobić samemu jest znacznie fajniej niż kupić ;)

    Pozdrawiam!
    Mój > blog o stylu życia <

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie słyszałam o samodzielnym zrobieniu takich kul, a wydaje się to bardzo proste, muszę koniecznie spróbować! :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  35. Super te kule!
    Na pewno spróbuje :)
    Obserwujemy?
    agnezdiary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Super pomysł, muszę wypróbować! :) posty DIY to jedne z moich ulubionych <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny pomysł ;)

    kosmetyczka-karoliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń